Na Veľký štvrtok, 17. apríla 2014 sa zišli do Katedrálneho chrámu Povýšenia vznešeného a životodarného Kríža v Bratislave kňazi bratislavskej eparchie, aby v spoločenstve so so svojím biskupom Petrom Rusnákom slúžili sv. liturgiu. Boli medzi nimi aj hostia z Medzinárodného teologického inštitútu (ITI) v Trumau, (Rakúsko) – o. Jurij Kolosi a o. Juraj Terek.
Vo svojej homílii vladyka zdôraznil, že Ježiš pri poslednej večeri, akoby na záver formácie apoštolov, odovzdáva im svoj odkaz, posolstvo. Odovzdáva im to najdôležitejšie, čo považoval za svoju srdcovú záležitosť.
Ježiš učeníkom povedal – Chcem aby ste sa milovali tak, ako som ja miloval vás. Chcem aby ste boli tak jednotí, ako som ja a Otec jedno. A ako to máte realizovať, čo vlastne máte robiť , kde sa to uskutočňuje? Ježiš povie – vo Vašom spoločenstve, aj vy si máte navzájom nohy umývať.
Umývať niekomu nohy je skutok poníženosti , skutok služby, skutok lásky. Umývať niekomu nohy znamená slúžiť mu, milovať ho. Preto to Ježiš urobí na konci, ako keby záverečné posolstvo, dedičstvo, motto celého svojho pôsobenia.
Ďalej eparcha kňazom zdôraznil, že milosť, kňazského povolania nedostali pre seba, ale ako službu pre druhých. „Všetky tie dary, charizmy, charizmu zmierenia, charizmu ohlasovania, charizmu slávenia Eucharistie, všetky tieto sviatosti sme dostali, aby sme slúžili ľuďom.“
Myro. Ako býva zvykom, pred modlitbou Otče náš vladyka Peter posvätil myro – vzácny voňavý olej, pripravený z tridsiatich troch vonných esencií, ktorý sa používa pri vysluhovaní sviatosti myropomazania (birmovania), ktorú vo východnom obrade udeľuje kňaz deťom hneď po sviatosti krstu.
Obrad umývania nôh. Na záver liturgického slávenia sa konal obrad umývania nôh, ktorý je vyhradený vo východnej cirkvi iba biskupovi. Po speve veršových sloh zaznela perikopa z Jánovho evanjelia o umývaní nôh apoštolom pri poslednej večeri, počas ktorej vladyka umyl nohy šiestim kňazom a šiestim laikom (z bratislavskej farnosti). Ako poslednému umyl nohy protosynkelovi, o. Vladimírovi Skybovi, ktorý predstavoval apoštola Petra. Po sv. liturgii nasledovalo agapé, ako vyjadrenie bratského spoločenstva kňazov a veriaich so svojim biskupom. Kňazi si nakoniec prevzali myro a rozišli sa do svojich farností na západnom a strednom Slovensku, v ktorých budú sláviť obrady Paschálneho trojdnia.